Den norske sneaker- og sportsfashionkjeden Urban gjør et nytt samarbeid med Coca-Cola. Kolleksjonen fokuserer på den ikoniske logoen, og har tydelig preg av det hyperaktuelle 90-tallet.

Urban slipper nå sin andre Coca-Cola kolleksjon, med eksklusive pieces for både gutter og jenter; alt fra denimjakker til badedrakter.

Kolleksjonen er full av 90-tallsreferanser, og iøynefallende bruk av den ikoniske logoen. Carl-Henrik Hallén er designeren som har formet den nye kolleksjonen – han er entusiastisk rundt samarbeidet.

– Vi har fått muligheten til å grave i det grafiske arkivet hos Coca-Cola, og har løftet frem klassiske 90-tallselementer. De preger kolleksjonen grafisk, men også når det gjelder valg av farger og modeller, sier Hallén. Designeren fortsetter:

– Det er spennende å jobbe med en så ikonisk merkevare som Coca-Cola, samtidig som jeg også har angrepet oppgaven med respekt for den lange historien som knytter seg til nettopp denne merkevaren, avslutter Carl-Henrik Hallén.

Coca-Cola, og vår ikoniske logo, har spilt en rolle i moderne popkultur gjennom flere tiår, og vi synes det er spennende å se hvordan designeren tolker dette. Kolleksjonen er kjempefin, det blir spennende å se responsen. Jeg håper og tror den vil treffe mange, sier Johanna Kosanovic, markedssjef for Coca-Cola i Norge.

Den nye Coca-Cola kolleksjonen selges eksklusivt i Urban sine butikker og webstore.