Forestill deg at du går inn i på 7-Eleven og fyller et beger med Frozen Yoghurt. Deretter går du til kaffemaskinen og fyller begeret med en espresso Rosso fra Chaqwa og blander det hele sammen.

Det var det markedsavdelingen i Coca-Cola gjorde sammen med Isdalen og 7-Eleven. Vi syntes det var så godt at vi ga det et navn. Vi kaller det Frosso – norges nye «iskaffe».

-For en tid tilbake begynte vi å se på nye konsepter med kaffe rettet mot et yngre publikum. Vi hadde alle smakt vanlig iskaffe og frappe før, så når vi så at kioskene hadde Frozen Yoghurt ville vi prøve å blande det med kaffe, forteller Fenger Grøn i markedsavdelingen.

Sammen med 7-Eleven testet vi Frosso i utvalgte kiosker. Det gikk ikke lang tid før flere kiosker som har Frozen Yoghurt og kaffe, kastet seg på.

Innovasjon ute i butikken

Å skape produkter ved hjelp av maskiner og utstyr som finnes i butikken, er like viktig som å lansere nye. Innovasjon finnes i alle former, og er en viktig del avCoca-Cola sin virksomhet i Norge.

Når to produkter smaker godt hver for seg, så må de vel smake godt sammen – prøv det da vel!