Det umiddelbart nynnbare soundtracket til Coca-Colas nye globale markedsføringskampanje vil finne veien inn i hodene – og inn på spillelistene – til musikkentusiaster over hele verden fra og med denne uken.

Taste the Feeling” presenteres ved hjelp av studiokunstene til den svenske DJ-en, artisten og produsenten Avicii, akkompagnert av den sjelfulle stemmen til engelsk-australske Conrad Sewell, nykommeren som også bidrar på Kygos gjennombruddssingel “Firestone” fra 2015. En første akustisk versjon av Sewell blir presentert i ulike TV-reklamer for den nye kampanjen, hvilket Coca-Cola avslørte i dag under en mediebegivenhet i Paris, og den første hovedsingelen med Avicii blir snart lansert. Avicii vil også produsere flere varianter av “Taste the Feeling” for Coca-Colas UEFA EURO 2016 og Rio 2016 OL-kampanjer senere i år.

Last ned “Taste the Feeling” her (høyreklikk/lagre som).

I fjor sommer begynte Coca-Cola å jobbe med en ny sang inspirert av den kreative “Taste the Feeling”-ideen, som feirer de hverdagslige øyeblikkene som gjøres mer spesielle av en Coca-Cola.

“Da vi var på leting etter den perfekte sangen, stod denne frem som noe helt spesielt fra dag én,” sier Joe Belliotti, leder for global musikk i The Coca-Cola Company.

Fra da av begynte Coca-Cola å lete etter en produsent. “Partnerskap med artister starter med å finne noen som elsker Coca-Cola og er genuint opptatt av merkevaren og produktet,” forklarer Belliotti. “Vi ønsker også å finne kunstnere som kan bringe sin egen personlighet til en sang, samtidig som man bevarer lyden av Coca-Cola. Det var slik vi landet på Avicii. Vi har jobbet sammen med ham siden 2011 på flere prosjekter; han vet å skape en optimistisk, oppløftende musikk som resonnerer med lyttere over hele verden. Han har en melodisk og musikalsk følsomhet som trekker deg inn ... han lager måter med et moderne preg med tradisjonelle instrumenter i miksen.”

“Dette prosjektet var på mange måte en no-brainer for meg,” sier Avicii. “Coca-Cola er en av de merkevarene og langsiktige relasjonene der jeg ikke trenger å gå på akkord med min egen integritet og personlighet i samarbeidet. Jeg likte den opprinnelige demoen, og etter noen intense uker i studio hvor vi jobbet med produksjon og prøvde å finne den rette vokalisten til sangen, kunne vi presentere en ferdig versjon til Joe og teamet som viste seg å være helt fantastisk.”

Teamet begynte fra da av å fokusere på å finne den rette stemmen til sangen. Sewell – en 27-årig stjerne i Australia og Europa som har begynt å slå igjennom i USA – viste seg straks å være aktuell

“Da vi hørte Conrad synge live, ble vi helt blåst av banen,” forteller Belliotti. “Han er begavet med en eksepsjonelt vakker stemme.”

Lyor Cohen, CEO for 300 Entertainment, Sewells plateselskap, legger til: “Sensasjonelle og ekte artister som Conrad er selve ryggraden i 300 Entertainment. Vi er utrolig glade for at Coca-Cola deler vår entusiasme for Conrads kunstneriske virksomhet.”

Seeall fikk et tilbud han ikke kunne takke nei til. “Jeg hørte sangen, og tenkte at det hadde et stort, globalt budskap om å bringe folk sammen, hvilket er det jeg prøver å uttrykke med musikken min. Den høres ikke ut som en typisk reklamesang ... den hørtes ut som en hit.”

Sewell legger til: “Jeg følte at det var en enorm mulighet til å bli en Coca-Cola artist i fellesskap med en rekke andre musikere som jeg ser opp til, og som også har vært involvert i en så ikonisk merkevare.”

I desember fløy han til Stockholm og tilbrakte tre dager med Avicii for å arrangere og spille inn en spesiell remix av sangen. “Det var fantastisk å se ham legge sin magi og bringe dansevibber til sangen,” sier Sewell.

“Taste the Feeling” inkluderer en ny lydsignatur inspirert av lydene som hører til nytelsen av en Coca-Cola – det lille kneppet når korken vippes av, bruset og til sist, forfriskningen. Mnemoteknikken, laget i samarbeid med Deviant Ventures, erstatter fem-noter-melodien i “Open Happiness”-kampanjen. “Det var viktig for oss å ikke bare lage en minneverdig og tidløs mnemonikk, men også å gjøre slagordet nynnbart og sangbart,” sier Umut Ozaydinli, sjef for mulighetene i Deviant Ventures.

“Det hele stammer fra Taste the Feelings strategi, som virkelig handler om å sett Coca-Cola-produktet i forgrunnen,” sier Belliotti. “Det var dette vi brukte som inspirasjon til den nye signaturen. Når du hører det, vil du høre et lydbilde av Coca-Cola-lyder, med tilføyelse av slagordet “Taste the Feeling”.

Faktum er at “Taste the Feeling” er den første Cola-merkede sangen i nyere minne som inkluderer merkenavnet (Coca-Cola er nevnt to ganger) og slagordet i teksten.

“Det er en feel-good-sang jeg tror folk vil bli glad i og ønske å laste ned. Jeg er stolt over å være en av dem som står bak,” sier Sewell, som nylig ga ut sin debut-EP, All I Know, og starter en amerikansk turné i morgen kveld i New York.

Fra distribuering av notemusikk til familie sing-a-longs i 1905 og “teaching the world to sing” i “Hilltop”-reklamen fra 1971, til et partnerskap med Spotify i 2012, har Coca-Cola brukt musikk til å fortelle sin historie og bringe sine kampanjer inn i pop-kulturens leksikon i over et århundre.

Musikk spiller en nøkkelrolle i flere “Taste the Feeling”-reklamefilmer også – fra en cover av “Under Pressure” av Queen og David Bowie, til en ny versjon av Aviciis “Hey Brother”, til Alexander Cardinales “Made for You”. Deviant Ventures håndterte samlet musikktilsyn og lisensiering for kampanjen.

“Det er alltid vår ambisjon å fortsette denne tradisjonen ved å fremme god musikk i våre kampanjer som folk vil huske og elske i flere tiår fra nå," sier Belliotti. "Det håper jeg vi har klart med denne nye kampanjen.