Pressemeldinger

Coca-Cola annonserer ny global «One brand» merkevarestrategi

Lanserer global kampanje «Taste the Feeling» (Paris, 19. januar) Å drikke en hvilken som helst variant av Coca-Cola, gjør et øyeblikk spesielt. I dag lanserte Chief Marketing Officer hos Coca-Cola Company, Marcos de Quinto, en ny global «One Brand» merkevarestrategi i Paris. For første gang samles alle Coca-Cola variantene under samme merkevareparaply gjennom den verdensomspennende kampanjen «Taste the Feeling». Den nye strategien skal bidra til

Mer enn femti millioner Coca-Cola fans på Facebook

Etter at mer enn 50 millioner Facebook-brukere ”liker” Coca-Cola presenterer merkevaren en plan for å støtte nettsamfunnet og for å gjøre verden til et lykkeligere sted. Om du kunne samle inn 50 milloner fra dine venner for å gjøre verden til en lykkeligere plass, hva slags resultat tror du at dere skulle kunne oppnå? Coca-Cola har presentert sine planer om å finne ut dette når mer enn 50 millioner  Facebook-brukere "Liker" merkevaren

Coca Cola felt av MFU – stiller nå enda strengere krav til egen organisasjon og leverandører

Matbransjens Faglige Utvalg (MFU) mener Coca-Cola brøt med retningslinjene for markedsføring av mat og drikke mot barn da reklamen «Coca-Cola Konturflasken» ble vist i tilknytning til barnefilmen Svampe-Bob på Colosseum kino, søndag 1. mars. «Vi beklager på det sterkeste at reklamen ble vist, men må få understreke at visningen skyldes en teknisk feil utenfor vår kontroll. Visningen skjedde fordi kinoselskapet av tekniske grunner måtte bruke en nødliste

Nico & Vinz fronter internasjonal kampanje

  (Oslo, 26. mai) Suksessen fortsetter for Nico & Vinz. Deres låt «Fresh Idea» er plukket ut til å fronte den nye, internasjonale kampanjen til NESTEA. Låten lanseres i 34 land. Når NESTEA lanserer sin internasjonale storkampanje «Taste of freedom» er det Oslo-guttene Nico Sereba og Vincent Dery i Nico & Vinz som har laget musikken. Låten heter «Fresh Idea», og har et avslappet, lett og lekent uttrykk. Den passer dermed godt til NESTEA

Stor undersøkelse blant europeiske ungdommer: Norske tenåringer sliter med kjærlighetssorg

  (Oslo, 22. mai 2015) 11 prosent av norske ungdommer mener at kjærlighetsproblemer og kjærlighetssorg er det som gjør dem ulykkelige, mens bare 3 prosent av andre ungdommer i Europa svarer det samme. Det kommer frem i en stor undersøkelse som Coca-Cola og Tapestry Research har fått gjennomført blant 3339 ungdommer i alderen 15-19 år i England, Irland, Nederland, Belgia, Norge, Danmark og Sverige. I undersøkelsen deler ungdommene refleksjoner

Norske studenter med vinnerdesign for Coca-Cola

  (Oslo, 5. mai) Studenter i grafisk design ved Westerdals Oslo ACT satte sitt preg på Østbanehallen i Oslo i helgen. Coca-Cola stilte da ut vinnerdesignet de hadde laget for selskapets berømte glassflaske.  Den ikoniske glassflasken til Coca-Cola fyller 100 år i år. Dermed inviterte selskapet utvalgte designstudenter i Norge – som eneste land i Europa – til å lage sine forslag til design for flasken.  Studentene som designet vinnerforslaget

Coca-Cola satser på vann og kalorifri energidrikk

  (Lørenskog, 4. mai) Coca-Cola lanserer nye produkter i mai. Fokuset er vann med smak, og energidrikk uten kalori. Produktene kommer i butikkhyllene de nærmeste ukene.  Nye Bonaqua-varianter – med fokus på smak I mai kommer to nye varianter av Bonaqua, begge med kullsyre. Smakene er nøye utvalgt, en følge av at smak er det viktigste kriteriet når nordmenn velger sitt vann.  – Vi introduserer to nye smaker på Bonaqua, som vi har store

Nå blir det kaffe fra Coca-Cola hos Narvesen og 7-Eleven

(Lørenskog, 15.4.2015) Coca-Cola sitt kaffemerke Chaqwa skal nå forsyne Reitan Convenience-kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell 7-Eleven med kaffe og kakao. Samarbeidet mellom Coca-Cola og Reitan Convenience er en toårsavtale. – Dette er vi stolte av. Vi har jobbet målrettet for å bygge en sterk posisjon i bedriftsmarkedet, med en volumvekst på over 30 prosent i fjor. Med denne avtalen tar vi et nytt steg, og utfordrer etablerte kaffeaktører i det

Fanta-påske over hele Norge

Uansett om man bruker påsken i hytteveggen eller på verandaen hjemme, vil de fleste ha påskebrusen gul. Fanta legger opp til stort kampanjetrykk, og har blant annet gjemt et reisegavekort på 50 000 kroner i en firepakning hos Kiwi. Påsken er høysesong for omsetning av gul brus, og en viktig periode for Fanta. Derfor gjennomfører nå Fanta en stor kampanje, med skreddersydd materiell for dagligvarekanalen, og et spesielt konkurransesamarbeid med Kiwi.  –

Coca-Cola i ny glassflaske

  (Lørenskog, 19.03.2015) Coca-Cola har oppdatert glassflaskene sine med nytt design, som fremhever Coca-Cola glassflaskens ikoniske form. De nye flaskene kommer også i to forskjellige størrelser.  Nå relanseres glassflaskene til Coca-Cola, Sprite, Fanta og Bonaqua. De nye flaskene gir produktene en mye tydeligere identitet, og for Coca-Cola merkevaren er det en flott markering av at den berømte Konturflasken feirer 100 årsjubileum i år. -

Pressekontakt

Mette Vinther Talberg
Kommunikasjonssjef
mvinther@cokecce.com
99696982

COCA-COLA ON SOCIAL

1,599,292
LIKES
822,244
FOLLOWERS
781,921
ITEMS
9,284,751
VIEWS
7,330
FOLLOWERS