Coca-Cola Norge | Pant meg igjen

Coca-Cola Norge | Pant meg igjen

Samtidig erstattes logoen på disse flaskene med en oppfordring til å pante. Målet er å støtte opp om en sirkulær økonomi for norsk plast, der alle flasker samles inn og brukes på nytt.

 

Coca-Cola sitt norskproduserte flaskevann, ”Telemark by Bonaqua”, vil heretter produseres på flasker som kun består av resirkulert plast. Samtidig byttes logoen på flaskene i en periode ut med en oppfordring til å pante dem.

 

 

Vi ønsker at hver eneste av våre flasker skal pantes, slik at de kan gjenvinnes. Når vi nå tar i bruk 100 % resirkulert plast på alle vannflaskene vi lager i Norge, velger vi derfor å bruke logoplassen på flaskeetikettene til å minne om hvor viktig det er at man alltid panter alt, sier Barbara Tönz, Country Director for Coca-Cola Norge.

 

 

Sirkulær økonomi for plast i Norge

 

Vannflasker av 100 % resirkulert plast, og panteoppfordring i stedet for logo, er et steg på veien mot Coca-Cola sitt mål om at hver eneste plastflaske selskapet selger skal samles inn og brukes igjen.

 

Siden 2013 har Coca-Cola hatt 25 % resirkulert plast i alle sine norskproduserte flasker på tvers av alle merkevarene. Selskapets mål er 100 % resirkulert plast i alle sine flasker, 50 % allerede innen 2023.