Coca-Cola jobber for lykkeligere, sunnere og mer aktive lokalsamfunn i Sverige med et stort aktiv livsstil-program, Simma Sverige. Svømming er en morsom og enkel treningsform for folk i alle aldre og på alle treningsnivåer.

Kampanjen dreier seg rundt en digital plattform, simmasverige.se, der svømmeentusiaster på alle nivå kan finne alt de trenger å vite for å forbedre sine ferdigheter i svømming. Nettstedet inkluderer blant annet tips om de beste utendørs og innendørs svømmestedene, veiledninger, opplæringsplaner og siste nytt innen svømming. Programmet har som mål å nå folk på grasrotnivå ved å aktivere og inspirere familier til å bade sammen.

Simma Sverige er et samarbeidsprosjekt mellom Coca-Cola Sverige, Svensk svømmeforbund (SSF) og lokale svømmeforeninger. Det overordnede målet til Simma Sverige er å øke interessen for svømming, både som treningsform og konkurransesport. Innen 2020 håper vi å nå 120 000 svensker til svømme oftere.