I Singapore kan man vanligvis bare drømme om en hvit jul. Men i år brakte Coca-Cola det vinterlige eventyrlandet fra finske Lappland til tropene via et par høyteknologiske automater og litt julemagi.

I en kortfilm med tittelen #shareawhitechristmas, danner to grupper mennesker som er adskilt med nesten 6 000 engelske mil, og to radikalt forskjellige klimaer, nye vennskap. Coca-Cola maskiner utstyrt med skjermer gir en levende videostrøm mellom de to stedene.

I Finland ser man vinterkledde familier og til og med en reinsdyr på slede traskende over et frossent landskap, mens man i Singapore nyter en mye varmere kveld i kortermer i et travelt handelsområde. Etter å ha utvekslet noen vink og smil, skuffer lokalbefolkningen på Lappland snø inn i maskinen sin, og sender en dusj snøflak ned til sine nye venner på andre siden av jorda. Den Ogilvy & Mather-produserte reklamen avsluttes med en vennlig virtuell snøballkrig.

"Denne spektakulære videoen gir liv til en av de mest spennende sidene ved julen, selv i det varme klimaet i Singapore," sa Pratik Thakar, Head of Content and Design Excellence for Coke ASEAN og APAC regionen. "Det handler ikke bare om at snø fra Finland bringes til Singapore, men også om at finner og singaporere engasjerer seg i ekte giverglede."