Det er ikke hver dag du hører om en 17-åring som skaper smittsom dansemusikk som lar ham reise på verdensturné med berømte DJ-er, og opptre i pop-programmer på TV. Men den norske produsenten Coucheron (Sebastian Kornelius Coucheron-Gautier Teigen) er ingen vanlig tenåring – han opptrådte med Skrillex og Dada Life etter at hans første singel "Outrageous" tok EDM-verdenen med storm. Heller enn bare å fortsette electrohouse-stilen som brakte ham massiv suksess, setter den nå 20 år gamle produsenten ingen grenser eller begrensninger og skaper morsomme, dansbare låter inspirert av alle sine favorittmusikksjangere.

Vi fikk sjansen til å treffe Coucheron for å snakke om hans nye musikk - samt finne ut av hva en "Honky Donk" egentlig er.

1. "Honky Donk," din nyeste singel, er så fengende og morsom! Men hva er egentlig en honky donk?

Tusen takk, Coca-Cola (føles kult å si det)! Sannheten er at jeg ikke har den fjerneste idé om hva en Honky Donk er. Det er bare en rar idé kjæresten min hadde, og jeg vil egentlig la det være opp til den enkeltes fantasi å bestemme hva det er. Jeg for min del føler at Honky Donk er en rebelsk sinnstilstand, å gjøre alt du vil med hvem du vil, og å putte Honkeys i Donkeys.

2. Vi har hørt at foreldrene dine er musikere, og at du også kan spille piano, gitar og trommer. Bruker du noen liveinstrumenter når du skaper en låt?

Ingen av foreldrene mine er musikere (men faren min spiller litt saks nå og da), men ja, de fleste av låtene mine inkluderer gitar og bass. Og de fleste melodier og akkordprogresjoner spilles inn gjennom et MIDI-keyboard, for å beholde en human følelse når det gjelder timing og hastighet. Jeg fikk nylig tak i et elektronisk trommesett, som også er gøy å spille inn med. Jeg prøver alltid å bygge sangens skjelett så organisk som mulig, og så legge alle andre elementer inn når jeg føler at strukturen er solid. Når en sang er ferdig og fullt produsert, liker jeg å strippe den ned til en akustisk versjon med bare gitar/piano og vokal, for å sjekke at sangskjelettet er solid nok. Kort sagt, jeg ønsker ikke at sangen skal stole på sinnssyk teknologi for å høres fantastisk ut.

3. Din første singel fra 2011, "Outrageous" kan beskrives som electro-house. Mens de senere lanseringene høres ut som om de er veldig påvirket av andre sjangere. Hvordan ville du beskrevet lydbildet ditt nå?

Jeg tenker på lyden min som morsom, barnslig, naiv, ufullkommen og i evig utvikling. Selv om jeg digget electro-house scenen på den tiden (og til en viss grad gjør det fortsatt), var jeg så å si bare med på lasset på den tiden, og det kom til et punkt hvor jeg ønsket å la alle mine andre påvirkninger også ta del i lydbildet mitt. Jeg skrev sanger lenge før jeg kom inn i produksjonen, så jeg ønsker å ta tilbake det jeg hadde da, og kombinere det med det jeg har lært om produksjon. I tillegg oppdager jeg nye sider av min musikalske identitet hele tiden, og jeg vil alltid prøve å gjøre dem tydelige på låtene mine.

4. Hva kan vi forvente å høre fra din kommende EP, Playground, når den lanseres seinere i år?

Det er ikke satt noen dato for når Playground-prosjektet vil se dagens lys, eller om det noen gang vil det. Men når det endelig kommer, kan du forvente lekne toner, noe lystig, og noe ikke-så-lystig. Elementer av rock, hip-hip og dance, samt innslag av noen av mine favorittvokalister.

5. Snakk oss gjennom sangene på din Spotify-spilleliste og hvorfor du velger dem?

For denne spillelisten valgte jeg 30 sanger som gjør meg glad uansett hvor dårlig dagen går. Du finner noe klassisk rock, noen litt nyere indie band, og noe samtidspop. Mange av disse sangene har inspirert meg på mange måter, og mange av de kommende sporene vil definitivt kvalifisere til din spilleliste! Pluss at du finner den beste gladmusikken Norge har å tilby! Dessverre lager mange norske artister veldig trist og dempet musikk så de kom ikke med på listen. :(