I mai lanserte Coca-Cola to velsmakende Burn nyheter og Bonaqua Bringebær-Bjørnebær med kullsyre.

Norge er det fjerde største Burn markedet i hele verden, og i mai lanserte Coca-Cola Enterprises Norge (CCEN)  to spennende nyheter: Burn Lemon Ice og Burn Sugar Free. Etter kort tid i markedet har handelen allerede gitt veldig gode tilbakemeldinger på de to energilanseringene.

Burn Lemon ICE har hentet inspirasjon fra suksessoppskriften til Sprite. Burn Lemon Ice har oppnådd oppsiktsvekkende gode resultater i norske smakstester, og er den eneste av drikkene i energisegmentet som scorer like høyt på smak som Burn Blue Refresh. I tillegg til karbohydrater og koffein inneholder Burn Lemon Ice vitamin B6 og B12.

Burn Sugar Free er CCEN sitt første sukkerfrie energiprodukt, og Norge er faktisk det første markedet som lanserer en sukkerfri Burn variant. Burn Sugar Free har samme gode smak som CCEN sin mestselgende Burn Original. Drikken gir samme oppkvikkende effekt som Burn Original, men uten kaloriene.

Begge variantene er tilgjengelige i 0,485 litersbokser i dagligvare, kiosk og bensin, og har vår unike åpne- og lukkemekanisme.

I mai introduserer vi ny design på Burn på de fleste varianter, og Burn Blue Refresh får ny design i 2014.

Ny Bonaqua Bringebær-Bjørnebær med kullsyre

Vann med kullsyre står for nesten 80 prosent av det totale vannsalget, og forbrukerne ønsker å velge mellom flere varianter av kullsyreholdig vann med smak. Derfor lanserte CCEN Bonaqua Bringebær-Bjørnebær med kullsyre i mai. Nest etter sitron, er bærsmaken den mest populære blant forbrukere. Bonaqua vil fortsette sitt gode samarbeid med Røde Kors om kampanjen 3 liter vann til Afrika i 2013.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.