GRAMMY-vinner og Amy Winehouse-produsent Mark Ronson og stjerneskuddet Katy B står i spissen når OL-partner Coca-Cola nå lanserer sin OL-kampanje – Move to the Beat™.

Gjennom kampanjen Move to the Beat™ skal Coca-Cola feire rytmen av London 2012, og de to artistene har skapt låten Anywhere in the World, som blir det viktigste elementet i kampanjen. Målet for Move to the Beat™ er å skape entusiasme for både de Olympiske Leker og idrett generelt blant unge mennesker.

– Move to the Beat™ handler om å ta utgangspunkt i den interessen mange unge har for musikk, og å smelte denne sammen med sport og idrett. Målet er å få også en yngre målgruppe til å involvere seg i de Olympiske Lekene i London, sier Mark Ronson.

Ronson reiste verden rundt for å hente inspirasjon til låten. Han samplet lydene av unge toppidrettsutøvere som var aktuelle for OL i London, og laget beaten ut fra dette. Deretter kom listetopper Katy B inn for å gjøre vokalen på låten. Move to the Beat™ er første gang Coca-Cola aktiverer sitt OL-partnerskap i denne størrelsesordenen utenfor OL-vertslandet.

I den innledende Track the Beat-fasen som nå er i gang, kan man gå inn på www.facebook.com/coca-cola og “samle” beats fra Mark Ronson og Katy B sin låt, for å få tilgang til eksklusivt innhold og premier. Man kan også laste ned wall papers og skjermsparere. Selve låten slippes til våren.

– Siden Coca-Cola er den merkevaren som har lengst historie som partner for de Olympiske Leker, er vår ambisjon at vi skal bringe unge mennesker tettere på både OL og idrett generelt, sier Anne Marit Ihlen, Market Activation Manager i Coca-Cola Norge.

– Move to the Beat handler om å gi ekstra liv til de Olympiske Leker på en måte som engasjerer et ungt publikum, ved å ta utgangspunkt i den interessen som er både for sport og musikk, og kombinere dette blant annet i det innholdet som tilbys live på nett, og gjennom Track the Beat, fortsetter Ihlen.

Lenker:

Om Coca-Cola

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS, har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,32 milliarder kroner i 2010 og solgte  288,5 millioner liter drikke her til lands.