(Oslo, 19. oktober, 2012) I morgen, lørdag 20. oktober, møtes fotballsupporterne til de 16 norske tippeligalagene på sine respektive puber. Derfra skal de kjempe mot hverandre, for til slutt å stå igjen med én vinner: Norges beste supporterklubb.

Supporterne skal spille fotballkamper mot de andre tippeligaklubbene etter vanlig cupsystem. De tar på seg klubbdrakta og spiller for laget sitt, men til forskjell fra vanlige klubboppgjør er stadion denne gang FIFA 13, og turneringen skjer online.

Finalen spilles live

Det er lørdag 20. oktober – klokken 20.00 – turneringen blåses i gang på 16 respektive lokalpuber i Tippeligaen. Åtte lag vil bli slått ut i den første runden, deretter ryker fire til i den andre runden, og etter den tredje matchen står de to siste tippeligalagene/supporterklubbene igjen som finalister.

Disse skal spille live mot hverandre i en stor finale på Oslo City 27. oktober. Vinneren i denne finalen blir stående igjen som «Norges beste supporterklubb».

– Norske supportere er kjente for å være lojale og ivrige støttespillere for klubbene sine. Gjennom denne konkurransen får de nå muligheten til å vise klubblojalitet, og stille opp for laget og klubben sin, på en måte som er litt utenom det vanlige, uttalte Niels Røine i Norsk Toppfotball, da prosjektet ble annonsert i september.

Forventningsfulle supportere og arrangører

– Vi har fått en kjemperespons på dette prosjektet, etter at vi lanserte det i september. Engasjementet har vært stort fra fotballsupportere og miljøene for denne typen konkurranser. Det synes vi selvfølgelig er morsomt, og både vi og spillerne ser med forventning frem til klubb-mot-klubb turneringen setter i gang lørdag klokken 20.00, sier Claes Halvorsen i Gamer.no.

Det er Gamer.no som sammen med Coca-Cola Zero står for gjennomføringen av konkurransen, blant annet gjennom spillsamfunnet www.gamersparadise.no.

– Norske fotballsupportere er viktige for Coca-Cola Zero. Gjennom «Norges beste supporterklubb» håper vi å bidra til økt stolthet og samhold i de klubbene som deltar, sier Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises.

Tippeligalagene og de respektive pubene

Under følger de 16 tippeligalagene som supporterne tilhører, og hvilke puber de vil møtes for å utkjempe turneringen nå på lørdag:

• Aalesund FK: Toldboden
  • Brann: Three Lions
  • Fredrikstad FK: Kafe 1903
  • FK Haugesund: Sportsbaren
  • Hønefoss BK: 2 Brødre
  • Lillestrøm SK: Martins Pub
  • Molde FK: Sportspuben 1911
  • Odd Grenland: Fort Falkum
  • Rosenborg BK: Øvre Øst Lerkendal
  • Sandnes Ulf: Megleren Øl & Vinstue
  • Sogndal: Lægreidspuben
  • Stabæk: Onkel Blaa
  • Strømsgodset IF: Sir Winston
  • Tromsø IL: Rogers Pub
  • Viking FK: Beverly
  • Vålerenga: Vålerenga Vertshus

For mer informasjon, vennligst kontakt:

• Claes Halvorsen, ansvarlig for «Norges beste supporterklubb» hos Gamer.no: Claes@tek.no, 99 74 47 02
  • Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon Coca-Cola Enterprises, vhansen@cokecce.com, 99 01 33 49

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.