Fra tid til annen får privatpersoner beskjeder – gjerne på sms eller e-post – om at de har vunnet store pengepremier i lotterier som er avholdt av Coca-Cola

Dette er forsøk på svindel. Coca-Cola arrangerer ikke denne type lotterier, og tar sterk avstand fra denne type misbruk av vårt selskapsnavn eller våre merkevarer. Hvis du skulle motta en slik beskjed, og vet du ikke har deltatt i noen konkurranse eller lotteri, kan du være sikker på at du heller ikke er vinner av noen pengepremie.

Vi ber dem som mottar slike henvendelser om ikke å svare på disse, og aldri dele noe av sin personlige informasjon til avsenderne av disse beskjedene.

Har du mottatt en slik henvendelse, eller har spørsmål eller informasjon, kan du kontakte oss på forbrukerservice@cokecce.com

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.