(Lørenskog, 04.12.2014) Stein Rømmerud overtar som administrerende direktør i Coca-Cola Enterprises Norge den 1. februar 2015. Rømmerud har 12 års erfaring fra Coca-Cola systemet, og har vært en sentral del av den norske ledergruppen gjennom selskapets største endringsprosess noensinne.

Stein Rømmerud vil 1. februar 2015 tiltre som ny administrerende direktør for Coca-Cola Enterprises i Norge etter belgieren Ignace Corthouts, som går til nye utfordringer i Coca-Cola Enterprises Storbritannia. Rømmerud har jobbet i Coca-Cola systemet siden 2002 og har hatt ulike lederroller innen samfunnskontakt og kommunikasjon. I 2011 fikk han ansvaret for næringspolitikk, samfunnskontakt og kommunikasjon for Coca-Cola Enterprises i Norge og Sverige. Han spilte også en sentral rolle i selskapets store endringsprosess i 2012-2013 der det ble investert 100 millioner dollar i den norske virksomheten, blant annet i forbindelse med overgangen fra ombruksflasker til gjenvinningsflasker, et prosjekt som endret dagsordenen i den norske drikkevarebransjen. Siden september har han vært direktør for kommersiell strategi i Norge.

Rømmerud skal nå lede virksomheten videre i neste fase og ytterligere forsterke selskapets posisjon som den ledende aktøren i den norske drikkevarebransjen.

- Jeg gleder meg virkelig til å ta fatt på denne oppgaven og går til dette med stor grad av ydmykhet. Jeg skal samarbeide med en svært kompetent ledergruppe og fantastiske medarbeidere som besitter mye erfaring, masse talent og høyt energinivå. Og så er vi så heldige å få jobbe med en av verdens sterkeste merkevarer, sier Stein Rømmerud, som samtidig roser belgieren Ignace Corthouts for de imponerende resultatene og vellykkede endringene den norske virksomheten har oppnådd under hans ledelse de siste årene.

Rømmerud har gjennom flere år spilt en sentral rolle i ulike bransjefora og representerer CCEN i flere viktige, eksterne roller.

- Med Stein får Coca-Cola Enterprises Norge en svært kompetent og erfaren leder, som med sitt store nettverk både internt og eksternt, har de beste forutsetninger for å utvikle den norske virksomheten videre. Han er en ekte Coca-Cola leder som brenner for våre merkevarer og våre kunder, og som gjennom mange år i Coca-Cola systemet har bygget opp en sterk posisjon internasjonalt, sier Stephen Moorhouse, Vice president og General Manager, Coca-Cola Enterprises Northern Europe.

Rømmeruds forgjenger, Ignace Corthouts går nå videre til Coca-Cola Enterprises i Storbritannia, som Vice President, Sales and Marketing GB. Han har vært i Norge i fire år og ledet Coca-Cola Enterprises Norge gjennom overgangen til gjenvinningsflasker og grossistdistribusjon, med svært gode resultater.

Stein Rømmerud, mini-CV:

2014: Director Commercial Strategy; Coca-Cola Enterprises Norge AS
2011: Vice President Public Affairs and Communication, Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige
2008: Direktør for samfunnskontakt og kommunikasjon, Coca-Cola Drikker Norge
2006: Director Brands & Marketing, Burson-Marsteller Norge
2004: Kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola Drikker AS
2002: Public Affairs and Communications Manager, Coca-Cola Norge
Utdanning: Strategi og ledelse ved Krigsskolen Linderud 1991-1994

Styreverv:
Bryggeri- og drikkevareforeningen
Infinitum AS (Tidl. Norsk Resirk AS)
American Chamber of Commerce Norway