(Lørenskog, 13.5.2013) Det er ikke hverdagskost å oppleve en vaskeekte Formel 1-bil på nært hold i Oslo, men denne uken stilles Kimi Räikkönens Burn-sponsede Lotus ut på

Oslo S og Aker Brygge. Lotus-teamet ligger på andreplass i årets mesterskap etter fire løp, og det forventes stor pågang for å ta råskinnet i nærmere øyesyn.

Mandag 13.- onsdag 15. mai står Lotus-teamets Formel 1-bil utstilt på Oslo S, og torsdag 16.- fredag 17. mai kan den oppleves på Bryggetorget ved Aker Brygge. Utstillingen er et ledd i en markedskampanje for energidrikken Burn som er en av teamets partnere. Bilen kjøres i årets F1-mesterskap av de to førerne Kimi Räikkönen og Romain Grosjean som begge har vært på pallen i år. Finnen Räikkönen ligger på andreplass i sammendraget.

Årets F1-biler har en V8-motor som yter 750 hestekrefter, veier bare 642 kilo og presterer 0-300 km/t og tilbake til null igjen på under ti sekunder.

Ekspertkommentator i Formel-1 på Viasat Motor, Thomas Schie, er begeistret over at Lotus-bilen er i Oslo:

-  Lotus-teamet har startet sesongen fantastisk sterkt, med Räikkönen nå på andreplass sammenlagt. Det er ikke ofte man har anledning til å se en slik F1-bil på nært hold, så jeg vil absolutt anbefale motorsportinteresserte å legge en tur innom Oslo S eller Aker Brygge for å ta en kikk!

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Stein Rømmerud, Kommunikasjonsdirektør, Coca-Cola Enterprises Norge AS, srommerud@cokecce.com, tlf: 90119985

Eller

Björn Lindblad, Markedsansvarlig Burn, Coca-Cola Norge AS, bjlindblad@coca-cola.com, tlf: +46767249978

Pressebilder:

Presserom med bilder og relaterte dokumenter: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/coca-cola

Eller vår bildebank:: http://ccd.teknograd.no/  Brukernavn/ passord: presse/presse

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 600 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.