Per Hynne er ansatt som assisterende direktør for intern kommunikasjon i Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige. Hynne kommer fra stillingen som direktør for selskapskommunikasjon i Burson-Marsteller. Han skal lede arbeidet med internkommunikasjon i en svært viktig fase.

Coca-Cola Enterprises Norge (CCEN) offentliggjorde i februar at selskapet vil investere over 600 MNOK i en ny, styrket forretningsmodell. Beslutningen skal skape langsiktig vekst, gi forbrukerne flere produktalternativer og effektivisere selskapets distribusjonsmodell.

-  Det siste året har vi blitt en integrert del av det europeiske tapperikonsernet Coca-Cola Enterprises, og har nylig kunngjort en omfattende restrukturering av selskapet i Norge. Med denne rekrutteringen vil vi løfte internkommunikasjonen til neste nivå. Vi er veldig glad for å få Per Hynne ombord med den kompetansen og erfaringen han vil tilføre teamet, sier Stein Rømmerud, som er konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige. 

- Jeg gleder meg til å jobbe med internkommunikasjon i en spennende tid der Coca-Cola Enterprises skal investere betydelige beløp i den norske virksomheten, og der kommunikasjon blir et viktig bidrag i endringsprosessene, sier Per Hynne. 

Per Hynne vil lede et svensk-norsk team med spesialister innen intern og digital kommunikasjon. Avdelingen samarbeider tett med det internasjonale nettverket for intern og digital kommunikasjon, og har ansvaret for å utvikle og implementere de siste verktøyene for dialog og internkommunikasjon.

- Jeg ser frem til å bli en del av et særdeles dyktig norsk-svensk team som jobber med kommunikasjon for en av verdens sterkeste merkevarer, sier Hynne.

Per Hynne er fra Eiksmarka i Bærum. Han er siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, og har bakgrunn fra Burson-Marsteller, Geelmuyden-Kiese, Norsk Designråd og Norges Eksportråd.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige

Mobil: 901 19 985

E-post: srommerud@cokecce.com

Per Hynne, assisterende direktør for intern kommunikasjon i Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige

Mobil: +47 95136322

E-post: phynne@cokecce.com

 

Om Coca-Cola 

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS, har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,32 milliarder kroner i 2010 og solgte  288,5 millioner liter drikke her til lands.