(Lørenskog, 26.2.2014) Coca-Cola ser en sterk økning i salget av Coca-Cola zero i Norge. Den kalorifrie varianten økte salget med over 15 prosent i løpet av 2013. Selskapet satser sterkt på det kalorifrie segmentet, og lanserte blant annet ny flaskestørrelse på Coca-Cola zero i 2013.

– Vi er glade for å se at kalorifrie Coca-Cola zero økte salget med over 15 prosent i 2013, etter å ha økt måned for måned gjennom året. Coca-Cola zero er dermed produktet med kraftigst økning for Coca-Cola i Norge, og hovedbidragsyter til selskapets volumvekst her i landet, sier Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises.

– Det kalorifrie segmentet er et viktig satsingsområde for oss. I 2013 lanserte vi blant annet en ny flaskestørrelse – 0,375 liter – på Coca-Cola zero, for å øke valgfriheten på våre kalorifrie alternativer. Og vi kommer til å fortsette med innovasjon og lanseringer av drikker med færre eller ingen kalorier også i 2014. Veksten til Coca-Cola zero viser at dette er et riktig valg, og noe forbrukerne ønsker velkommen, avslutter Stein Rømmerud.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Stein Rømmerud, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Coca-Cola Enterprises Mobil: 901 19 985 / E-post: srommerud@cokecce.com

Pressebilder:

Presserom med bilder og relaterte dokumenter: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/coca-cola

Eller vår bildebank: http://ccd.teknograd.no/  Brukernavn/passord: presse/presse