(Lørenskog, 30.4.2014) I tillegg til nyheten om at hele NESTEA®-porteføljen får 30 % mindre

kalorier, lanserer Coca-Cola også to andre nyheter i mai – Fanta® Peach Tropical og Burn® Berry Blast. 

Fanta Peach Tropical – en ny smaksfavoritt

Fanta Peach Tropical er en ny smak i Fanta-familien. Den har en smak av tropisk fersken, som scorer høyt hos norske forbrukere. Fanta Peach Tropical kommer som 0,5 liter, og førlanseres eksklusivt i kiosker og bensinstasjoner i april, før den rulles ut i dagligvare fra 1. mai. 

– Med Fanta Peach Tropical har vi en ny og frisk smak, som er et spennende tilskudd i dette segmentet, sier Kristel Granaas, ansvarlig for Fanta i Norge. 

Energinyheten Burn Berry Blast

Energinyheten Burn Berry Blast lanseres i det norske markedet 1. mai. Den har en spennende bærsmak, som nordmenn kan nyte fra en 0,485 ml boks med lukkemekanisme. I tillegg får hele Burn-porteføljen en lett oppdatert design. Alle boksene blir svarte fra 1. mai – fargen på flammen og produktnavnet vil nå være det som skiller variantene fra hverandre.

 

Om Coca-Cola Enterprises Norge

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,5 milliarder kroner i 2012 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/