For aller første gang lanserer Coca-Cola også en aluminiumsflaske i forbindelse med julen.

– Dermed kommer Norges største julebrus, Coca-Cola, i en helt unik juleflaske, med bilde av vår egen julenisse, sier Per Hynne, ansvarlig for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises.

– Vi håper og tror at disse flaskene vil slå an og engasjere forbrukerne. Selv om det er første gang vi lager en egen aluminiumsflaske for julen, lanserer vi den i et stort omfang: Vi har bestilt hele 420 000 flasker, og de skal ut både til kundene i dagligvare og KBS, kan Hynne fortelle.

Sammen med juletrailerens turné og den nye aluminiumsflasken, kommer Coca-Cola også i år til å sende filmer på TV; både den kjente og kjære «Holidays are coming», samt en helt ny film som vises for første gang denne julen.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.