(Oslo, 12.6.) I dag ruller Norwegian Wood i gang igjen, over 20 år etter starten i 1992. Artister som Arcade Fire, Kent og John Mayer skal gjøre festivalen til en opplevelse for publikum. Det samme skal Coca-Cola, som er tilbake som drikkeleverandør for den tradisjonsrike rockefestivalen.

Avtalen mellom Norwegian Wood og Coca-Cola innebærer at Coca-Cola skal selge brus og vann på festivalen, i tillegg til selskapets egen kaffe – Chaqwa. 

– Norwegian Wood setter stor pris på å ha Coca-Cola tilbake i Frognerbadet. Godt drikke og kjente merkevarer er en viktig del av totalopplevelsen for vårt publikum, sier Jørgen Roll, som er festivalsjef for Norwegian Wood. 

– Coca-Colas folk er proffe og erfarne, de bidrar positivt i både planlegging og gjennomføring av fine festivaler, fortsetter Jørgen Roll. 

Assosieres med gode musikkopplevelser

Hos Coca-Cola er man også glade for samarbeidet:

– Norwegian Wood er for meg den perfekte starten på en herlig sommer, alltid med et spennende og bra program, kan Micael Nygren, salgsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge, fortelle, før han fortsetter:

– Musikk og Coca-Cola har alltid vært en naturlig kombinasjon: Musikk er happiness – og happiness er Coca-Cola. Norwegian Wood er en sterk merkevare, og for oss i Coca-Cola er det viktig at våre merkevarer er representert i sammenhenger som dette. Ved å være tilstede på en flott festival som Norwegian Wood, blir vi en del av den musikkopplevelsen publikum får der. 

– Coca-Cola er totalleverandør av alkoholfrie kalde og varme drikker. Gjennom Norwegian Wood får vi vist bredden i våre merkevarer, vi skal levere både brus, vann og kaffe. Målet er at styrken på våre merkevarer skal bidra til at festivalen får maksimert kioskinntektene på drikkevarer, sier Micael Nygren i Coca-Cola. 

Han legger til at samarbeidet med Norwegian Wood åpner for spennende muligheter i årene som kommer, i forhold til å aktivere dette også i dagligvarebutikker og andre utsalg der Coca-Cola selges. 

  • For mer informasjon, kontakt Stein Rømmerud, kommunikasjonsdirektør Coca-Cola Enterprises Norge, 90 11 99 85, srommerud@cokecce.com

Om Coca-Cola Enterprises Norge

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,5 milliarder kroner i 2012 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/