(Oslo, 30/04/2014) NESTEA® lanserer nyheten om at hele porteføljen får 30 % mindre sukker og kalorier. Vi møter signalene fra forbrukerne, og skaper enda flere anledninger til å nyte iste med god samvittighet, sier Line Sjøthun, ansvarlig for NESTEA i Norge.

Hele NESTEA-porteføljen får nå redusert kalori- og sukkerinnholdet med 30 %. Dette er mulig ved at NESTEA introduserer Stevia-ekstrakt som søtning på drikkene sine.  Unntaket er White Peach-varianten, som er sukkerfri.

– Det er viktig for oss å ligge i forkant, og møte signalene fra alle dem som er glad i god iste – og dem er det mange av i Norge, sier Line Sjøthun, ansvarlig for NESTEA i Norge.

Flere anledninger til å nyte iste

– I fjor introduserte vi NESTEA Green Tea Citrus med Stevia-ekstrakt som søtning. Denne ble tatt godt i mot, og har gitt grunnlaget for at vi nå kan gjøre det samme på våre andre smaker: Peach,
Lemon, Mango & Pineapple og Green Tea Citrus. I tillegg har vi vår femte smak, White Peach, som er helt uten sukker og kalorier, fortsetter Line Sjøthun.

– Slik gir vi alle som er glade i god iste flere anledninger til å nyte den med god samvittighet. Våre drikker har nå blitt enda mer forfriskende. Testene våre viser at Stevia-ekstrakt fungerer svært godt med syrlige smaker, som jo preger våre isteer, fortsetter Line Sjøthun.

Omfattende lanseringsplan

NESTEA støtter relanseringen med å fornye designet på flaskene og salgsmateriellet i butikk. Salgskonsulentene er utstyrt med nye display som skal støtte salget i butikker og utsalgssteder. NESTEA kommer også til å gjennomføre sampling i dagligvare, KBS, i parker, på strender og festivaler gjennom hele sommeren. Det er lagt opp til en omfattende medieplan, blant annet med en ny reklamefilm for nett som NESTEA har store forventninger til.

For mer informasjon – vennligst kontakt

• Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon, Coca-Cola Enterprises Norge, e-post: vhansen@cokecce.com, mobil: 99013349.
  • Line Sjøthun, ansvarlig for NESTEA i Norge, Coca-Cola NWEN, e-post: lsjothun@coca-cola.com, mobil: 90713012.