(Lørenskog, 15.4.2015) Coca-Cola sitt kaffemerke Chaqwa skal nå forsyne Reitan Convenience-kjedene Narvesen, 7-Eleven og Shell 7-Eleven med kaffe og kakao. Samarbeidet mellom Coca-Cola og Reitan Convenience er en toårsavtale.

– Dette er vi stolte av. Vi har jobbet målrettet for å bygge en sterk posisjon i bedriftsmarkedet, med en volumvekst på over 30 prosent i fjor. Med denne avtalen tar vi et nytt steg, og utfordrer etablerte kaffeaktører i det viktige KBS-segmentet, sier Stein Rømmerud, administrerende direktør for Coca-Cola Enterprises i Norge.

Kaffe et satsingsområde for Reitan

– God kaffe starter med de beste bønnene. Derfor er vi glade for samarbeidet med Chaqwa, som leverer nøye utvalgte arabicabønner av høyeste kvalitet. Kaffe er et viktig satsningsområde for Reitan Convenience, og våre kjeder. Vi vet at nordmenn elsker kaffe, og er svært bevisste på smak og kvalitet. Det skal de få hos oss, raskt og til en gunstig pris, sier Mariette Kristenson, administrerende direktør for Reitan Convenience Norge.

– For oss handler også kvalitet om mer enn bare smak. Kaffen fra Chaqwa er UTZ-sertifisert, noe som betyr at både miljøet og menneskene som har produsert kaffen er ivaretatt i hele verdikjeden, fortsetter Kristenson.

Smaker utviklet spesielt for Reitan Convenience sine kunder

Som en del av samarbeidet har Chaqwa og Reitan Convenience samarbeidet om å utvikle fire smaker for kundene hos Narvesen, 7-Eleven og Shell 7-Eleven.

– Etter omfattende testing har vi sammen laget en blanding som er skreddersydd for våre butikker og maskiner. I tillegg vil Chaqwa systematisk måle kvaliteten på kaffen i alle våre butikker. Et slikt målesystem er vanlig hos kaffespesialister, men i KBS-segmentet er dette helt nytt. Det vil bidra til å sikre at kunden alltid får kaffe av høyeste kvalitet hos oss, avslutter Mariette Kristenson hos Reitan Convenience.

Om Chaqwa

Kaffen er laget av Arabica-bønner av høyeste kvalitet. Bønnene kjøpes fra Øst-Afrika og Latin-Amerika, og brennes så hos det familieeide kaffebrenneriet Kahls i Gøteborg (som har holdt på siden 1911). Chaqwa-kaffen er UTZ sertifisert. UTZ-sertifisering er et merke som forsikrer bærekraftig jordbruk, og bedre muligheter for bøndene og deres familier. UTZ-programmet gjør at bøndene lærer bedre jordbruksmetoder, og får bedre arbeidsforhold.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Cathrine Stang Lund, Kommunikasjonssjef Coca-Cola Enterprises Norge AS, clund@cokecce.com, tlf: 95 87 26 99

Pressebilder:

Presserom med bilder og relaterte dokumenter: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/coca-cola

Eller vår bildebank: http://ccd.teknograd.no/Brukernavn/ passord: presse/presse