Etter at mer enn 50 millioner Facebook-brukere ”liker” Coca-Cola presenterer merkevaren en plan for å støtte nettsamfunnet og for å gjøre verden til et lykkeligere sted.

Om du kunne samle inn 50 milloner fra dine venner for å gjøre verden til en lykkeligere plass, hva slags resultat tror du at dere skulle kunne oppnå? Coca-Cola har presentert sine planer om å finne ut dette når mer enn 50 millioner  Facebook-brukere "Liker" merkevaren sin internasjonale Facebook-side . Gjennom å samle inn felles tilbakemeldinger fra sine fans på Facebook, vil Coca-Cola identifisere enklere måter å gjøre verden til et lykkeligere sted.

”Gjennom hele sin historie har Coca-Cola spilt en rolle for å tilføre øyeblikk av lykke for mennesker rundt om i verden hver dag”, sier Joe Tripodi, sjef for markedsføring og kommersielt lederskap på The Coca-Cola Company. "I dag har vi et engasjert globalt nettsamfunn med mer enn 50 millioner linket via Facebook.

Coca-Cola vil identifisere individer som utvikler ideer som gjør det mulig for mennesker å bli mer aktive, gi til andre, være sosiale eller delta i andre aktiviteter som er assosiert med økt lykke. Disse skaperne kommer siden til å samarbeide med Coca-Cola og deres nettsamfunn på Facebook for å utvikle ideer som hjelper til med å spre lykke i verden.

Gjennom en ny applikasjon på Facebooksiden Coca-Cola https://www.facebook.com/cocacolakan fansen fortelle om sitt engasjement for å hjelpe til å spre glede og være en del av denne globale satsningen på http://CokeURL.com/50MM .

Etter registrering kommer fansen til å bli invitert til å delta gjennom å påvirke og forme ideer til det større samfunnet i en sosial applikasjon. Deltakerne kan logge seg inn for å være med på å utvikle et nytt konsept, enten det er en ny oppfinnelse, en årsak eller en sosial applikasjon, som skal tilføre å spre glede rundt om i verden.

Coca-Cola vil komme tilbake med mer informasjon om utvalg av deltagere, tidsplaner og identifisering av ideer i de kommende ukene.

Facebooksiden for Coca-Cola ble startet av to de to Facebook-brukerne Dusty Sorg og Michael Jedrzejewski, og ikke av Coca-Cola. I august 2008 søkte Dusty og Michael etter en side på Facebook for å dele sin lidenskap for Coca-Cola med andre fans, og de skapte sin egen når de ikke fant noen. Dette var begynnelsen på Coca-Cola sin Facebook-side, som etterhvert har blitt den største Facebook-siden for en forbrukermerkevare.

For mer informasjon, vennligst kontakt

Vibeke Hansen, assisterende kommunikasjonsdirektør

E-post: vhansen@cokecce.com

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/ .