Lørenskog, 13. september: I mars år ble den populære designeren Marc Jacobs lansert som  Coca-Cola light sin nye kreative direktør. Da ble også de nye og ikoniske aluminiumsflaskene han har designet, presentert. Nå er endelig flaskene ute i butikk og tilgjengelig for forbrukerne.

-  Det er tredje året vi samarbeider med en av de store motedesignerne. Det er alltid stor interesse for disse flaskene og Coca-Cola light har hatt stor glede av samarbeidet med verdenskjente motedesignere som Karl Lagerfeld og Jean Paul Gaultier de siste årene. Med Marc Jacobs viderefører vi dette kreative samarbeidet for å få designet unike Coca-Cola light flasker, og i år markerer dette samarbeidet også 30 års-jubileet til Coca-Cola light, sier Stein Rømmerud, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises.

Marc Jacobs er en ameriansk motedesigner som lenge har vært et av de store navnene i motebransjen. Han har sitt eget merke Marc Jacobs og har være sjefsdesigner for Luis Vitton siden 1997. I 2010 var han på Time magazine’s liste over verdens 100 mest innflytelsesrike personer i verden.

Marc Jacobs-flaskene er nå ute i butikk og er først tilgjengelig i en eksklusiv kampanje i Narvesen i uke 37-38, før den blir tilgjengelig på utsalgssteder på kinoer over hele landet i uke 39-40.

Marc Jacobs’ Coca-Cola light flaske vil være å få på følgende kinoer: Ålesund, Sandefjord, Mo i Rana, Lørenskog, Lillehammer, Gjøvik, Prinsen, Nova, MB, Colosseum, Saga, Ringen, Symra, Sandvika, Lillestrøm, Moss, Skien, Tønsberg, Sarpsborg, Kristiansand, Haugesund, Location, Hamar, Location, Arendal, Location, Molde, Location, Harstad, Kilden, Asker, Hønefoss, Horten.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.