Coca-Cola sin populære juletrailer skal spre julestemning rundt om i Norge også i år. Den vil besøke en rekke norske byer: Turen starter 5. desember i Bergen, og ender til slutt i Oslo lørdag 21. desember.

For mange nordmenn er juletrailerens besøk med på å skape den rette stemningen inn mot julen. Nytt av året er at trailerens rute legges til Steen & Strøm sine kjøpesentre rundt om i landet:

– Vi merker det er mange som er spente på om traileren vil besøke stedet der de bor. Hvis den ikke kommer til deres by, lurer de på hvilket sted som er nærmest. Vi setter stor pris på denne interessen, og er glade for at vi med vår populære trailer kan bidra til å skape den rette stemningen i førjulstiden for svært mange nordmenn, sier Per Hynne, ansvarlig for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises.

Han har store forventninger til årets turné:

– Jeg er sikker på at årets tur kommer til å skape engasjement, julestemning og glede – både i senterbutikkene, blant publikum og hos våre egne medarbeidere, fortsetter Hynne.

Sammen med juletrailerens turné og den nye aluminiumsflasken, kommer Coca-Cola også i år til å sende filmer på TV; både den kjente og kjære «Holidays are coming», samt en helt ny film som vises for første gang denne julen.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.