Coca-Cola light lanserer nå et uventet partnerskap med selveste Jean Paul Gaultier. Moteikonet har blitt utnevnt som kreativ direktør for merkevaren, og skal sette sitt preg på en rekke prosjekter i 2012. Samarbeidet er en følge av Coca-Cola light sitt fokus på å skape overraskende og inspirerende design.

Jean Paul Gaultier vil anvende sin kreativitet og moteteft på en kolleksjon av flasker og bokser som vil være «limited edition». Han kommer også til å utvikle online-materiell, retail-konsepter og annonsekampanjer som blir vist i Europa.

Designeren har allerede tatt utgangspunkt i sin signaturstil og humor for å skape en ikonisk kolleksjon for

Coca-Cola light. Kampanjen som har navnet «Night and Day» trekker linjene til mange av Gaultiers berømte kolleksjoner, og vil være aktuell gjennom hele 2012.

På spørsmål om samarbeidet med Coca-Cola light, sier Jean Paul Gaultier:

– Jeg har blitt bedt både om å utforske merkevarens morsomme personlighet, og om å style selve flasken. Ønsket mitt er å vise folk de referansene og den signaturen som jeg selv elsker. Flasken har formen til en kvinnekropp, så det var virkelig morsomt å «kle» den. Formen er så flott, og jeg valgte å designe rundt denne. Den avsluttende touchen var å sette min egen logo på flasken, som et «behandle varsomt»-merke, for å gjøre det til noe spesielt du ønsker å ta på, sier Gaultier.

Coca-Cola light har en lang historie for designersamarbeid, men dette er første gang en motedesigner blir involvert i så mange sider av merkevaren. Gaultieres talent skal kombineres med merkevarens DNA i 2012, for å skape moteriktige må-ha-objekter for dem som har en «light» tilnærming til stil og mote. En rekke spennende prosjekter kommer til å lanseres i løpet av året, der Gaultiers avantgardestil vil sette sitt preg på en av verdens største drikkemerkevarer.

Flaskekolleksjonen i “limited edition” vil være tilgjengelig i Europa fra april 2012.

For mer informasjon om prosjektet, kan du besøke denne siden:

Kortfilmer med Jean Paul Gaultier på You Tube- “The serial designer”: youtube.com/cocacolalight

Facebook: Facebook.com/cocacolalight

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon Coca-Cola Enterprises Norge AS, vhansen@cokecce.com, +4799013349

Om Coca-Cola

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS, har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,32 milliarder kroner i 2010 og solgte  288,5 millioner liter drikke her til lands.