Uansett om man bruker påsken i hytteveggen eller på verandaen hjemme, vil de fleste ha påskebrusen gul. Fanta legger opp til stort kampanjetrykk, og har blant annet gjemt et reisegavekort på 50 000 kroner i en firepakning hos Kiwi.

Påsken er høysesong for omsetning av gul brus, og en viktig periode for Fanta. Derfor gjennomfører nå Fanta en stor kampanje, med skreddersydd materiell for dagligvarekanalen, og et spesielt konkurransesamarbeid med Kiwi.

– Påsken er en fin anledning for oss til å sende en liten hilsen til alle som liker Fanta. Vi har derfor laget butikkmateriell til dagligvarekanalen, der Fanta ønsker alle en god familiepåske. Vi har stort varetrykk ute i butikk, og med rundt 3000 displayer designet for påsken er vi godt rustet for denne høysesongen, sier Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises Norge.

– I tillegg har vi lagt opp til en spesiell påskekonkurranse, der publikum kan finne og vinne et reisegavekort på 50 000 kroner som er gjemt i en firepakning med Fanta. Denne konkurransen er et eksklusivt samarbeid med Kiwi, det er i en av deres butikker gavekortet ligger, fortsetter Stang Lund.

– Vi kommuniserer Fantas påskekonkurranse både i en fjernsynsreklame, i butikkmateriell og på digitale boards. I tillegg arrangerer vi en egen kjøpmannskonkurranse for Kiwi-butikkene, der de kan vinne premier for sine beste Fanta-eksponeringer, avslutter Cathrine Stang Lund i Coca-Cola Enterprises.