1. mai er en av årets viktigste lanseringsdager for nye produkter i norsk dagligvare, og Coca-Cola Enterprises (CCE) lanserer to spennende energidrikker og en eksotisk smaksvariant av Bonaqua uten kullsyre.

Energi på boks

Energidrikker er en av kategoriene i sterkest vekst, og CCE leder kategorien og bidrar til mest vekst for kjøpmannen. Innovasjonstakten er høy i 2012, og CCE har to spennende mai-nyheter innen energikategorien: Urge Intense Inferno og Burn Blue refresh 250 ML.

- Energidrikkene er en av kategoriene som har sterkest vekst, og det er innovasjoner som driver kategorien.Våre innovasjoner gir kategorivekst fordi vi åpner for nye forbruksmønstre og brukssituasjoner. Friske smaker, nye størrelser og åpne- og lukkemekanisme på boksen gjør energidrikkene til et alternativ til kaffe for stadig flere, sier Vibeke Hansen.

Urge Intense Inferno representerer en helt ny og spennende smak innen energidrikker. Den har en frisk smak av appelsin som har gitt svært god respons i forbrukertester. Urge Intense Inferno har et oppsiktsvekkende og kult design på boksen, og inneholder koffein, vitamin B12 og taurin for å gi en skikkelig kickstart!

- Urge Intense har mange lojale fans, og vi er sikre på at også mange nye forbrukere vil få smaken for energidrikk når de smaker Urge Intense Inferno.  Begge energi-nyhetene våre har friske smaker som  skiller seg fra de tradisjonell energidrikkene, og vi har god grunn til å tro at mange vil kjøpe disse variantene igjen og igjen, sier assisterende direktør for eksternkommunikasjon Vibeke Hansen i Coca-Cola Enterprises (CCE).

Den prisvinnende og populære Burn Blue Refresh kommer ble i februar lansert med åpne- og lukkemekanisme, og i mai blir den også å få kjøpt i en praktisk og fristende 250 ML boks. Burn Blue Refresh 250 ML har en frisk smak av eple og kiwi, og en innbydende størrelse som vil vekke nysgjerrighet også blant nye  forbrukere.

Eksotisk og forfriskende stillvann

Bonaqua Sitron uten kullsyre er Norges mest solgte stillvann med smak, og nordmenn vil stadig ha mer stillvann! Coca-Cola Enterprises lanserer derfor stillvannet Bonaqua Mango- Guava.Dette er en frisk og eksotisk smak som har scoret svært høyt på våre smakstester, og den kommer i både 0,5 L og 0,7 L, med  den treningsvennlige drikketuten "sportcap“.

Fakta om energi- og vannkategorien

Coca-Cola Enterprises  hadde en god vekst på hele porteføljen til Bonaqua uten kullsyre i 2011, og mye av veksten var drevet nettopp av Bonaqua Sitron uten kullsyre.

Burn er det merket som vokser mest, og fjorårets innovasjon Burn Blue Refresh innen stod alene for 49,6% av kategoriveksten. Kilde: Nielsen DVH+KBS , 52 uker rullerende Feb 2012.

Pressebilder:

Presserom med bilder og relaterte dokumenter: http://www.mynewsdesk.com/no/pressroom/coca-cola

Om Coca-Cola

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS, har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,32 milliarder kroner i 2010 og solgte  288,5 millioner liter drikke her til lands.