(Lørenskog, 2. desember) Det har blitt en førjulstradisjon for mange nordmenn med besøk av den berømte «Holidays are coming»-traileren til Coca-Cola. Også i år reiser den på turné her i landet. Den starter 2. desember på Namsos, og besøker en rekke byer og tettsteder før den gjør siste stopp på Hafjell bittelille julaften. 

– Juletraileren er kjent og kjær, og markerer for mange inngangen til førjulstiden. Allerede i tidlig i november mottar vi mange spørsmål fra publikum om traileren vil besøke nettopp deres by eller tettsted. Det er mange som håper å se traileren fra reklamen i virkeligheten, og vi synes selvfølgelig det er hyggelig at den er så populær, sier Cathrine Stang Lund, kommunikasjonssjef i Coca-Cola Enterprises Norge. 

Førjulsstemning for både lokalbefolkning og sentergjester

I år vil juletraileren stoppe ved de naturlige knutepunktene som lokale kjøpesentre utgjør. 

– Vi gleder oss stort til at traileren som ringer julen inn for så mange av oss med «Holidays are coming»-filmen på TV, skal besøke flere av våre sentre, sier Birgitte Viddal Lunde, markedssjef i Thon Eiendom, før hun fortsetter:

– Vi skal sammen med juletraileren sørge for å skape en koselig førjulsstemning for både sentergjestene, og lokalbefolkningen rundt, sier Lunde. 

– Også vi i Amfi gleder oss til at juletraileren kommer til våre sentre, sier Maria Forseth, som er markedssjef for Amfi Drift. 

– Vi er alltid opptatt av å gjøre besøket på våre sentre så spesielt som mulig for gjestene våre. Da passer lite bedre i denne tiden enn at traileren, som vi alle kjenner fra den koselige TV-filmen, stopper ved noen av våre sentre for å skape den helt riktige stemningen, fortsetter Forseth.

Nissen er med

Det er ikke bare juletraileren som skal skape førjulsfest rundt om i Norge. 

– Vår egen Coca-Cola julenisse er med, og alle vil få mulighet til å ta bilde sammen med ham. Noen steder vil man også kunne få familienavnet sitt på etiketten på 1,5 liters flasker. Det er noe vi er sikre på mange vil synes er morsomt – å ha familienavnet på flasken som settes på bordet når man koser seg med felles måltider i julesesongen, avslutter Cathrine Stang Lund. 

 

Om Coca-Cola Enterprises Norge

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,5 milliarder kroner i 2012 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.

Se www.coca-cola.no for mer informasjon eller vår nettside om samfunnsansvar: http://cceansvar.no/