Bildet: Kampanjeeksponering, her hentet fra REMA 1000 sin butikk på K1-senteret i Tromsø

REMA 1000 og Coca-Cola zero gjennomfører nå et oppsiktsvekkende kampanjesamarbeid. Målet med «Just Add Zero»-kampanjen er mersalg gjennom store premier i butikk. «Vi ser allerede at salget viser gode resultater av kampanjen», sier Jens Christian Meinich, kategorisjef i REMA 1000.

I disse dager gjennomfører Coca-Cola en bred kampanje for sin kalorifrie variant Coca-Cola zero, det raskest voksende brusmerket i Norge.

– I vårt arbeid med Coca-Cola zero er det viktig å kunne skreddersy kampanjer i samarbeid med en sentral partner som REMA 1000, sier Petter Torvund, kundeansvarlig i Coca-Cola Enterprises Norge.

«Just add zero» gir 1111 premier

Gjennom den pågående kampanjen får REMA 1000 sine kunder oppleve det Coca-Cola kaller «Just add zero»-effekten.

– Med «Just add zero» mener vi at mange tenker på null som et ubetydelig tall, men når man legger det til noe annet betyr nullen plutselig veldig mye – akkurat som når man kan sette null foran kalorier i Coca-Cola zero, sier Petter Torvund før han fortsetter:

– Samarbeidet med REMA 1000 gir forbrukerne en morsom anledning til selv å erfare betydningen av å legge til en null. Vi har en uvanlig lang rekke premier, satt opp etter «legg til en null»-prinsippet: 1 fantastisk førstepremie, Citroën Cactus, 10 andrepremier, 100 fjerdepremier og til slutt 1 000 fjerdepremier, som er gavekort hos REMA 1000, smiler Petter Torvund, og legger til at han er glad for at Citroën stiller med sin nye modell Cactus, både som førstepremie og på eventer over hele landet.

Gode salgsresultater

Så langt har REMA 1000 sett gode resultater av kampanjen.

– Mange av våre kjøpmenn har engasjert seg ekstra i forbindelse med denne kampanjen, og salget viser gode resultater av kampanjen, sier Jens Christian Meinich, kategorisjef i REMA 1000.

– Flere butikker har utstilt maken bil som man kan vinne, de har ekstra eksponeringer og aktiviteter både i og rundt selve butikken, i tillegg til aktiviteter i sosiale medier. Glade kunder er den største motivasjonen for våre kjøpmenn – ingenting er bedre enn å glede vår øverste sjef, smiler Jens Christian Meinich.