Coca-Cola vil inspirere med ny kampanje –

ønsker mennesker skal fokusere på det som er bra i verden

(Lørenskog, 23. desember 2013) I dag lanserer Coca-Cola en ny kampanje i Norge. Den setter søkelyset på optimisme, positivitet og håp – på samme måte som den har gjort i 70 andre land. – Vi kan ikke forandre verden, men vi kan inspirere folk til å tro på en bedre morgendag, sier Karen Huffman i Coca-Cola Norge.

Under navnet "Reasons to believe" kommuniserer kampanjen troen på at det er mer som er bra enn dårlig i den verden vi lever i. Den oppfordrer mennesker til å fokusere på livets positive sider, og til å huske at for hver negative ting vi møter i livet, vil det alltid være flere "grunner til å tro" på det positive. «Reasons to believe» er forankret i  Coca-Cola sin 127 år lange merkevarearv, der det alltid har vært et mål å skape øyeblikk av lykkefølelse gjennom kampanjene.

«Reasons to believe»-kampanjen består av en serie situasjoner som står i kontrast til hverandre – negative mot positive. Disse blir en sterk påminnelse om at selv om livet til tider kan være utfordrende, er det mye å glede seg over.  Budskapene i «Reasons to believe» er utformet som følge av et kvalitativt analysearbeid i de landene kampanjen lanseres. Derfor er budskapene relevante i hvert enkelt marked, også for publikum her i Norge.

– I 127 år har vi vært stolte av å skape utfordrende og kreative markedsføringskampan-jer. "Reasons to believe" følger opp dette, sier Karen Huffman, Country Manager i  Coca-Cola Norge.

– Denne kampanjen har allerede blitt en stor suksess i 70 land rundt om i verden, ved at den minner forbrukerne om viktigheten av glede og optimisme. Det er noe vi i Coca-Cola står for. Vi kan ikke forandre verden, men vi kan inspirere folk til å tro på en bedre morgendag, fortsetter Karen Huffman.

Kampanjen vil kjøres på tvers av flere plattformer, inkludert TV, film i sosiale medier, målrettet utendørskommunikasjon, samt en sterk aktivering i digitale og sosiale medier.

"Reasons to believe" føyer seg inn i rekken av minneverdige kampanjer – fra den berømte "Hill Top”-reklamen, med det tidløse slagordet “I’d Like to Buy the World a Coke’, til de magiske "Holidays Are Coming" og "Christmas Truck"-reklamene – og blir med det en del av Coca-Cola sin historie med fokus på optimisme og glede.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:

Per Hynne, assisterende kommunikasjonsdirektør CCEN, phynne@cokecce.com, 95 13 63 22

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 700 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.