For 13. året på rad skal Coca-Cola sin Christmas Caravan glede både store og små i Norge. Juleturneen til den populære juletraileren starter i Steinkjer 30. november, og avsluttes på Østlandet bittelille julaften.

Traileren er kjent fra Coca-Cola sin klassiske julereklame. For veldig mange begynner julen når Christmas Caravan dukker opp i den kjente julereklamen, og høydepunktet er når lastebilen dukker opp på hjemstedet til forventningsfulle innbyggere. Coca-Cola har hvert år siden 1999 sendt juletraileren på turné, og det har blitt en hyggelig tradisjon for mange nordmenn.

- Tradisjonen med juletraileren har blitt svært populær her til lands, og vi har fått mange henvendelser fra håpefulle forbrukere som håper å se den velkjente juletraileren i virkeligheten. Mange får ønsket sitt oppfylt i år. Som en lys, levende julekalender vil ”Christmas Caravan” gjøre 24 stopp på ulike steder i Norge før den parkerer før jul, sier Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises Norge. Reiseruten er publisert på Coca-Cola sin Facebook –side og på selskapets nettsider.

Juletraileren er lastet med en mobil juleutstilling, julemusikk og selvfølgelig Coca-Cola sin egen julenisse som stiller opp på bilder og tar imot julegaveønsker fra hele familien.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.