(Lørenskog, 4. mai) Coca-Cola lanserer nye produkter i mai. Fokuset er vann med smak, og energidrikk uten kalori. Produktene kommer i butikkhyllene de nærmeste ukene.

Nye Bonaqua-varianter – med fokus på smak

I mai kommer to nye varianter av Bonaqua, begge med kullsyre. Smakene er nøye utvalgt, en følge av at smak er det viktigste kriteriet når nordmenn velger sitt vann.

– Vi introduserer to nye smaker på Bonaqua, som vi har store forventninger til – den ene er en frisk og klassisk smak av eple, den andre er smaken av sommer med kiwi og jordbær, sier Vibeke Hansen, assisterende kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Enterprises Norge.

– De nye smakene er med kullsyre, og kun som halvlitere. Det er denne størrelsen vi har fokus på i tiden som kommer, den er mest aktuell for alle som vil ha et sunt og godt alternativ når de er på farten, fortsetter Hansen.

De nye smakene har nye etiketter, og blir de første vannflaskene i Norge som har bilde av frukt på etikettene. Samtidig endres også etikettene på de andre Bonaqua-variantene.

Lanseringen av de nye Bonaqua-variantene kommer til å støttes av en sampling-kampanje som går over hele sommeren. Nettopp fordi smak er så viktig for valg av vann, er målet å distribuere over 100 000 flasker gjennom sampling.

Burn Zero – ny smak, ny pakning

Coca-Cola utvider også satsingen på energidrikk uten kalorier. Burn Sugarfree relanseres nå som Burn Zero i ny forpakning. Boksen er gjenkjennelig med den kjente logoen og flammen, men har fått en lys og delikat bakgrunn. I tillegg er størrelsen redusert til 0,355. Samtidig lanseres Burn Zero med smaken av Mango Crush.

– For første gang har vi dermed to sukkerfrie varianter i Burn-familien. Dette er en naturlig vei å gå, vi ser at interessen er stadig større både for kategorien, men også for sukkerfrie varianter, sier Vibeke Hansen.

– Burn er fra før en smaksvinner, og dette ivaretar vi også med denne nye kalorifrie smaken av Mango Crush, avslutter Vibeke Hansen i Coca-Cola Enterprises Norge.