Norges Fotballforbund og Coca-Cola Enterprises Norge har fornyet sin samarbeidsavtale for perioden 2013-2016. Avtalen skal sikre positiv utvikling av norsk fotball i topp og bredde, og begge parter har store forventninger til samarbeidet.

- Coca-Cola er en profesjonell sponsor som bidrar positivt til fotballens utvikling, både i topp og bredde. Coca-Cola har vært en viktig samarbeidspartner for NFF og Ullevaal Stadion siden 1985, og vi er svært glade for at samarbeidet fortsetter, sier kommersiell direktør i NFF, Tom Fodstad.

- Dette er en viktig avtale for Coca-Cola. Vi har et bankende hjerte for fotball, og feirer de store idrettsøyeblikkene sammen med publikum på arena eller når vi samler oss foran TV. I Norge bidrar vi til utvikling av breddeidrett lokalt, nasjonalt og internasjonalt, og vi gleder oss til å samarbeide med NFF for å bidra til flere store idrettsøyeblikk på alle nivåer, sier Ignace Corthouts, administrerende direktør i Coca-Cola Enterprises Norge.

Avtalen innebærer blant annet at Coca-Cola har rett til å levere og selge brus/mineralvann på Ullevaal Stadion og gjennom NFFs kioskkjede Arenasalg. Avtalen omfatter alle arrangementer organisert av NFF på Ullevaal Stadion, inkludert tippeligakamper, cupfinaler, landskamper og kamper arrangert av klubblag som har Ullevaal Stadion som hjemmebane.

Coca-Cola har fra før et omfattende samarbeid med norsk fotball i topp og bredde gjennom avtaler med klubber, arrangører og turneringer over hele landet. Norway Cup, FIFA World Cup (fotball-VM) og UEFA Cup (Fotball-EM) er eksempler på norske og internasjonale turneringer der Coca-Cola bidrar.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Tom Fodstad, kommersiell direktør i Norges Fotballforbund
tom.fodstad@fotball.no

Vibeke Hansen, Associate Director External Communications Norway
Mobil: 990 13 349
vhansen@cokecce.com

Stein Rømmerud, VP Public Affairs and Communication, Coca-Cola Enterprises Norge og Sverige.Mobil: 901 19 985
srommerud@cokecce.com

Om Norges Fotballforbund

NORGES FOTBALLFORBUND (NFF), er landets største særidrettsforbund med 370 000 spillere hvorav over 100 000 er jenter/kvinner. Disse er organisert i og utøver aktivitet via 18 fotballkretser, 1941 klubber og mer enn 27 000 lag. Organisasjonen har ca. 170 heltidsansatte/engasjerte og 130 000 tillitsvalgte. Sentraladministrasjonen på Ullevaal Stadion har 56 fast ansatte og ca. 20 ansatte på engasjement. Budsjetterte aktivitetskostnader i 2012 er NOK 726 mill. NFF har totalt 15 landslag.

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.