Coca-Cola zero i Norge lanserer nå sitt partnerskap med SKYFALL™, den 23. filmen i serien om James Bond. Som et synlig bevis på samarbeidet, får Coca-Cola zero produktene en makeover i forbindelse med at filmen har premiere nå i oktober, og blir merket med det berømte Bond «gun barrel»-designet. Dette designet kommer i et begrenset opplag, og vil være på halv- og halvannenlitersflaskene. På filmens kjendispremiere vil i tillegg gjestene få eksklusive aluminiumsflasker med Bond-design.

Lanseringen av partnerskapet følger det som har vært et vellykket samarbeid siden 2008, da det startet med Bond-filmen “Quantum of Solace”. Denne gangen oppfordrer Coca-Cola zero både Bond- og egne fans til å «Unlock The 007 In You».

– SKYFALL er uten tvil en av de filmene som det knytter seg størst forventninger til nå i år. Vi er glade for å være en del av dette, og for å kunne fortsette samarbeidet med verdens mest populære filmserie. James Bond er et kulturelt ikon, som konsekvent gjennomfører det usannsynlige – det er også derfor dette er et passende partnerskap for Coca-Cola zero, sier Vibeke Hansen, talsperson for Coca-Cola zero i Norge.

Coca-Cola zero satser

Som i resten av Europa, vil Coca-Cola zero i Norge kjøre en integrert markedskampanje for å støtte opp om partnerskapet med den nye James Bond-filmen.

– Det er viktig for oss å vise at vi satser med denne kampanjen. Coca-Cola zero er, og skal alltid være, en aktuell merkevare for vårt publikum. Markedskampanjen vil blant annet innebære skreddersydd og spesielt markedsmateriell til utsalgsstedene, annonsering, en TV-reklame med en humoristisk vri på Bond-temaet, konkurranser der forbrukerne kan vinne en Bond-tur til London eller filmbilletter og mye mer, sier Vibeke Hansen som er assisterende direktør for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises.

Helten i den nye Coca-Cola zero kampanjen har et mål: Å få drømmejenta – mot alle odds. Coca-Cola zero og et av de sterkeste James Bond-ikonene, selve «James Bond theme», følger ham på veien. Når han drikker Coca-Cola zero slipper han fri sin indre 007, og beviser at det bor en Bond i oss alle. Et av de kreative grepene som er tatt i denne filmen, er med det ikoniske Bond-temaet – det bringes til liv gjennom nynningen til karakterene, og et mer bakenforliggende lyddesign som bilhorn, mopeder og brassband. Musikken blir et eget språk og uttrykk som driver helten videre, og gjør det mulig for ham å nå målet sitt – mot alle odds – i en typisk Coca-Cola zero og James Bond-setting.

Link til filmen! http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Vtz4qL4-hNE

Om SKYFALL™

Daniel Craig er tilbake som Ian Flemings James Bond 007 i SKYFALL™, det 23. eventyret i den lengstlevende filmserien gjennom historien. I SKYFALL™ settes Bonds lojalitet til M, den kvinnelige sjefen for den britiske etterretningstjenesten MI6, kraftig på prøve når hennes fortid skal vise seg å innhente henne. Når MI6 utsettes for angrep, må agent 007 finne og ufarliggjøre trusselen, uansett hvor mye det vil koste ham personlig. Filmen er fra Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer Studios, og Sony Pictures Entertainment. SKYFALL™er regissert av Sam Mendes og har premiere i Norge 26.10.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Vibeke Hansen, assisterende direktør for eksternkommunikasjon i Coca-Cola Enterprises Norge,

99 0133 49, vhansen@cokecce.com

Oppskriften på Coca-Cola ble laget i 1886 av apotekeren John S. Pemberton i Atlanta, USA. I 1895 fantes drikken i alle statene i USA, og ved århundreskiftet kom Coca-Cola til Europa. I Norge kom Coca-Cola på markedet i 1926. Siden 1997/98 har Coca-Cola Enterprises Norge AS hatt ansvaret for produksjon, salg og distribusjon av Coca-Cola i Norge. Fra produksjonsanlegget på Lørenskog, like utenfor Oslo, markedsføres og distribueres, i tillegg til Coca-Cola, også Coca-Cola light, Coca-Cola zero, Fanta, Sprite, Urge, TAB X-tra, Bonaqua, Powerade, Mer, Nestea, Minute Maid, Burn,Kuli og CHAQWA. Coca-Cola Enterprises AS har til sammen ca. 1100 ansatte i Norge. Selskapet omsatte for ca 2,4 milliarder kroner i 2011 og solgte 290 millioner liter drikke her til lands.